דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדוק את עצמך: האם אתה סוחר או משקיע? 

מאת    [ 14/05/2009 ]

מילים במאמר: 781   [ נצפה 4989 פעמים ]

במקצועי אני סוחר יומי במניות וול סטריט. אינני משקיע. כמה ממכריי שיודעים שאני פעיל בתחום המניות, אבל לא יודעים בדיוק מהו ההבדל בין סוחר לבין משקיע, קצת דאגו לי השנה. ולכן, עבורם ועבור כל מי שמעוניין לדעת, החלטתי לסכם בקצרה את ההבדלים בין סוחר לבין משקיע ולהודיע לכל המודאגים שזו הייתה שנת הבורסה הטובה ביותר בתולדותיי כסוחר. מה ההבדל בין סוחר לבין משקיע? משקיע קונה מניות לטווח ארוך מתוך הנחה שערכן יעלה. סוחר קונה ומוכר מניות בתוך יום המסחר מתוך הנחה שהוא אינו יודע לצפות את הטווח הארוך. כספו של המשקיע "מושקע" במניות, ואילו סוחר מתחיל ומסיים את יום המסחר עם כסף מזומן בחשבון. משקיע מרוויח מעליית מחירים ומפסיד בירידה, ואילו סוחר מרוויח מעלייה או מירידה. למעשה, כפי שיוסבר בהמשך, סוחר מרוויח יותר בתקופות של ירידות מאשר בעליות.

 

המטרה המשותפת - להרוויח כסף

 

המטרה של הסוחר בדיוק כמו זו של המשקיע היא להרוויח כסף. בתקופות של גאות יכול משקיע "לתת לכסף לעבוד בשבילו" להרוויח כמעט ללא מאמץ. הבעיה של תקופות גאות היא שהן נוטות להסתיים במשבר ובדרך כלל ללא כל הודעה מוקדמת. הסטטיסטיקה מלמדת שמשקיע מתמיד יחווה במהלך חייו לפחות שלושה משברים. האם הוא יוכל לשרוד את כולם? רק בעשור הנוכחי עבר השוק שני משברים דרמטיים - משבר בועת האינטרנט ומשבר האשראי. להבדיל ממשקיע, סוחר אינו מנסה לנחש את תוצאות הטווח הארוך. לטענתי, עוד לא נולד האדם שיכול להעריך אם שוק מסוים או מניה מסוימת יעלו או ירדו בטווח הארוך. איני מאמין לילדים בני שלושים שקיבלו את התואר "אנליסטים", גם אם הם מאמינים בעצמם. איני מאמין לתחזיות של מנהלי חברות כי האינטרס שלהם אינו זהה לזה של הציבור, ואיני מאמין ליועצי השקעות ולמנהלי קרנות כי גם הם נגועים באינטרסים של מקום עבודתם. אני מאמין רק למה שאני רואה במו עיניי בזמן אמת. אם מניה מסוימת עולה במחזורים גבוהים וכולם קונים אותה כמו משוגעים - אני לא שואל "מדוע היא עולה?" או "מה המוצרים שלה" או "מי המנהלים שלה" וכיוצא באלה שאלות מיותרות, אני פשוט מצטרף לחגיגה. כסוחר מקצועי, המטרה שלי היא להרוויח מדי יום ביומו די כסף כדי שאוכל להבטיח משכורת חודשית. מסחר במניות הוא מקצוע לפחדנים. עסקה שלא עובדת מיד - ננטשת מיד. לכל עסקה יש פקודת הגנה שמגבילה את ההפסד הדולרי לסכום מוגדר מראש. בהשקעה של שלוש שעות בערב (זמן ישראל) יכולים מקצוענים להתפרנס ממסחר יומי בבורסה האמריקנית ולהרוויח יותר מכל מקצוע אחר בעולם.

 

לא ניתן להצליח ללא יתרון

 

דרישה מרכזית מכל מי שמתקרב לבורסה בין שהוא משקיע ובין שהוא סוחר היא שימוש ביתרון.  אם אין לכם יתרון ברור - אל תתקרבו לבורסה. חכמה, הצלחות עבר וניסיון חיים עוזרים, אבל אינם נחשבים כיתרון. נניח שפתחתם את עיתון הבוקר וקראתם שחברת תרופות "X" קיבלה ממנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישור להפיץ תרופה חדשה. יחד אתכם קראו את הכתבה עוד חצי מיליון איש. האם זה יתרון שמאפשר לכם להרוויח כסף מהידיעה? לא! לפקיד או הפקידה שמשתכרים שכר מינימום והכינו את ההודעה לעיתונות יומיים לפני שהיא פורסמה בעיתון יש יתרון. החוק אוסר עליהם לנצל את היתרון, אבל האם החוק יכול לגלות את ה-SMS ששלחו לחבר הטוב? הרבה "חברים טובים" מקבלים ויקבלו גם בעתיד SMS ממי שיודע. כאשר הם מתחילים לקנות, הם אינם יכולים להסתיר את עליית המחיר ואת המחזור הגדול שנוצר עוד טרם פרסום הידיעה. זה שלב השמועות שבו על הסוחר להצטרף ומאוחר יותר, בשלב החדשות - למכור.

 

היתרון של הסוחר

 

בבורסות וול סטריט נסחרות 10,000 מניות בקירוב. סוחר בוחר מניות באמצעות תוכנת מסחר שמציגה לפניו את שערי המניות על גבי גרפים המשתנים בזמן אמת. מניות מתאימות למסחר הן אלו שנעות במחזורים גדולים ובשינוי תוך-יומי של לפחות דולר בין המחיר הנמוך למחיר הגבוה. אם מתוך תנודה תוך-יומית של דולר תצליחו להרוויח 10 סנט, הרי שבכמות של 1,000 מניות תייצרו רווח לפני עמלות של 100 דולרים. כמה פעמים ניתן להצליח בכך ביום?

 

אחד היתרונות הגדולים של הסוחר נובע מן האפשרות להרוויח ממניות יורדות על ידי פעולה של "מכירה בחסר" או "שורט" (Short). היתרון הגדול בביצוע שורטים נובע ממספר סיבות: ראשית, רוב הציבור אינו יודע לבצע פעולות שורט. חוק חשוב אומר שהכסף הגדול נמצא במה שהציבור אינו יודע לעשות. שנית, בגלל פחד, הציבור מוכר מניות הרבה יותר מהר משהוא קונה אותן ולכן מניות יורדות ב-85% מהר יותר משהן עולות. סוחרים יודעים לנצל את ההיסטריה ולכן חודש אוקטובר 2008, חודש ההתרסקות הגדולה של המשבר הפיננסי, היה החודש המוצלח ביותר בתולדותיי כסוחר.

 

סיכום

 

סוחר יומי מתפרנס מתנודות תוך-יומיות. סוחר מאמין שבטווח הקצר אחוז ההצלחות שלו יגדל והסיכון יקטן. הסוחר יפתח את היום עם כסף מזומן בחשבון המסחר, ינסה להרוויח חלק מהעלייה או הירידה של מניות ויסיים את יום המסחר במזומן. המטרה של סוחר היא משכורת ולא תשואה בטווח הארוך.

 

מסחר יומי הוא מקצוע. כמו כל מקצוע אחר יש ללמוד אותו היטב טרם התנסות מעשית.  

מאיר ברק הוא סוחר מניות מקצועי בבורסות האמריקאיות. מאיר מוכר כסוחר יומי ומרצה בתחום זה המוביל בישראל. במשך שנות נסיונו הכשיר מאיר אלפי סוחרי בורסה מקצועיים בישראל. מאיר הוא מנהל קרן גידור, מנתח טכני וכתב כלכלי של עיתונים כלכליים, בנקים וגופים פיננסיים אחרים בישראל ובחו"ל. מאיר הוא הסוחר הראשי של חברת טריידנט קפיטל מרקטס בע"מ המספקת שירותי לימוד מסחר יומי במניות, שירותי חדר מסחר ונציגות של חברות ברוקרים אמריקאיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב